Waarom kiezen mensen ervoor om bij het Reinier de Graaf ziekenhuis te solliciteren? En hoe bevalt het hen op hun nieuwe werkplek? George van Halderen is werkzaam als servicedeskmedewerker op de afdeling ICT & Informatievoorziening (I&I) en kijkt terug op zijn eerste honderd dagen. Lees hieronder zijn verhaal.
Waarom heb je gekozen voor Reinier de Graaf?
“Ik werkte hiervoor bij een reclamebureau, waar mijn takenpakket steeds breder werd. Ik had het daar niet meer zo naar mijn zin en ging op zoek naar een andere baan. Op een vacaturesite kwam ik deze functie tegen. Hoe meer ik over die functie nadacht, hoe enthousiaster ik werd. Ik bedacht me dat ik indirect patiënten kon helpen door medewerkers te ondersteunen op ICT-gebied. Dat is anders dan in een commerciële wereld, waar alles feitelijk om geld draait. Wat me aansprak in deze functie was de afwisseling. In mijn baan bied ik telefonische ondersteuning, maar los ik ook problemen ter plaatse op. Denk hierbij aan vastgelopen printers, computerstoringen en inlogproblemen van collega’s . Hierdoor kom ik letterlijk overal in het ziekenhuis en leer ik veel mensen kennen. In mijn ogen heerst er een zekere saamhorigheid hier in Reinier de Graaf, iets gemoedelijks. Dat viel me tijdens de sollicitatieprocedure al op, ik kon toen meteen al mezelf zijn en dat vind ik belangrijk.”
Hoe zijn de eerste honderd dagen bevallen?
“Toen ik begon, viel me op dat er veel te leren is. Onze afdeling heeft veel subafdelingen, er gebeurt veel en we moeten met allerlei factoren rekening houden, zoals veiligheid en privacywetgeving. Ik zie het als een leercurve. Elke dag leer ik, elke dag is anders en dat maakt het werk afwisselend. Het is allemaal wel te behappen. Wat helpt is dat ik werkzaam ben in een team van behulpzame collega’s die hun kennis met elkaar willen delen.”
Welke tip heb jij als nieuwe medewerker voor het ziekenhuis?
“Ik denk dat je niet bang moet zijn om je open te stellen, dan zit je jezelf in de weg. Als je je als teamspeler opstelt, maak je het jezelf en je collega’s gemakkelijker. Als nieuwe medewerker ben je in het begin nog wel zoekende. Zo vind ik het soms wel een uitdaging om op intranet informatie te vinden over de taken en verantwoordelijkheden van medewerkers. Er is uiteraard wel informatie, maar niet alles is compleet en up-to-date. Soms ben ik dan een paar telefoontjes verder voor ik de juiste collega spreek. Ondanks dat vind ik zeker mijn weg. Ik voel me vrij om een ruimte in te lopen om na te gaan wie mij kan helpen met een specifieke vraag. Dat kan hier gewoon.”
